Table of Contents
Door te weten voor wie je event is bedoeld, kun je beter inspelen op de behoeften en interesses van je doelgroep (standenbouw limburg). Dit betekent dat je een evenement kunt organiseren dat voor iedereen relevant is, waardoor de deelnemers meer betrokken en geïnteresseerd zullen zijn. Op basis van je doelgroep kun je ook bepalen welke sprekers, activiteiten en catering je wilt aanbieden
Wil je iemand inhuren die je publiek door het programma leidt? Denk dan aan een dagvoorzitter. Kies ook een locatie die geschikt is voor je doelgroep. Zorg ervoor dat de locatie toegankelijk is voor iedereen. Verder is het belangrijk dat je je verdiept in wáár de doelgroep zich bevindt. Zodra je dit weet kun je hier de promotie op afstemmen.
Tenslotte is het belangrijk om te weten wat voor soort catering je wilt aanbieden. standenbouw izegem. Kortom, als je je doelgroep goed kent, kun je een evenement organiseren dat perfect aansluit bij de behoeften van je doelgroep. Weet wat de trends voor evenementen zijn van dit moment. Denk aan trends met betrekking tot inrichting, catering, sprekers, techniek en entertainment
Hoe krachtig jouw programma ook is, wanneer je dit niet tijdig en overtuigend communiceert zal er weinig animo zijn. Overtuig mensen dat jouw programma interessant voor hen is. Een goed doordacht communicatieplan zorgt ervoor dat potentiële bezoekers in een vroeg stadium enthousiast worden. Deel je event ook op sociale media om het bereik te vergroten.
Voordat je begint met de zoektocht naar een geschikte locatie is het handig om te weten wat voor soort evenement je gaat organiseren - gebogen beurswand. Wat is het aantal personen dat naar het evenement toe moet komen? Wat is de doelgroep en wat is het doel van je evenement? Zodra je dit goed voor jezelf op een rijtje hebt gezet, wordt het al een stuk makkelijker om de juiste evenementenlocatie te vinden die past bij jouw evenement
Je bent als organisator de spin in het web en moet constant schakelen tussen al deze partijen. Het maken van een draaiboek, helpt je om het overzicht te bewaren en de gemaakte afspraken kun je hierin makkelijk terugvinden. Leg de taken van de teamleden er ook in vast Zo weet iedereen wat er van hem of haar verwacht wordt en kunnen veel problemen worden voorkomen.
Het eten en drinken moet niet alleen lekker zijn, het moet vooral aansluiten op de doelgroep die het evenement bezoekt. Zoek van tevoren uit waar je doelgroep in is geïnteresseerd en neem dit mee in de voorbereidingen. Houdt ook rekening met mensen die vanwege geloofsovertuiging bepaalde dingen niet eten of drinken en met allergieën.
Laat dit ook duidelijk terugkomen in de uitnodiging. Besteed hier ook tijd en aandacht aan, het is het visitekaartje van je evenement - beurswand panelen. Geef de genodigden een reden om tijd vrij te maken voor jouw evenement. Mensen vormen hun mening onbewust al in enkele seconden, een eerste indruk is dus erg belangrijk! De sfeer van een locatie bepaalt voor een groot deel de sfeer van jouw evenement
Is de locatie goed bereikbaar met de auto als ook het openbaar vervoer? Kan de catering aangepast worden naar de behoeften van de genodigden? Is de locatie geografisch strategisch gelegen? Hoe verder de gasten moeten reizen om op het evenement te komen, hoe sneller ze afhaken. Of je een vergunning nodig hebt voor een evenement hangt af van het type evenement dat je organiseert.
Doe dit wel ruim van tevoren. Er kan zomaar een lange tijd overheen gaan voordat de vergunningen rond zijn. Zo kom je niet voor een verrassingen te staan en voorkom je dat je evenement niet door kan gaan (beurswand met led). Tot slot, en niet geheel onbelangrijk, de datum en tijd waarop je het evenement organiseert! Zorg dat de datum ruim van tevoren bekend is, zodat genodigden niet al bezet zijn
Ook is het belangrijk om de juiste tijd uit te kiezen. Begin het evenement bijvoorbeeld niet te laat maar ook niet te vroeg voor genodigden die bijvoorbeeld met de auto komen en te maken kunnen krijgen met file’s (actual standenbouw). Ik hoop dat deze tips je op weg gaan helpen met het organiseren van jouw evenement
Het begint allemaal bij de uitnodiging. De eerste indruk moet goed zijn, in welke vorm dan ook. Onderscheid je hierin en maak een strakke of juist knallende uitnodiging. Gebruik leuk foto- of videomateriaal. Want hoe leuk is het als je bijvoorbeeld een uitnodiging ontvangt via een video? Nadat je de uitnodiging hebt verstuurd is het niet een kwestie van afwachten.
De updates wekken opnieuw de interesse en door bijvoorbeeld nieuwe sprekers aan te kondigen, bouw je de spanning op richting je event. Wat voor de uitnodiging geldt, geldt ook voor de ontvangst op locatie. Laat je bezoekers weten dat je hun komst waardeert - pop-up beurswand. Daar is de entree het ideale moment voor
Zij beheersen het ontvangen van gasten tot in de puntjes. Bovendien kun je de komst van je bezoekers opfleuren met ballonenbogen, vlaggen, rode lopers en champagne. Na de uitnodiging en ontvangst zijn de verwachtingen ongetwijfeld hoog. Dan is het uiteraard wel zaak om de juiste sprekers en eventueel een dagvoorzitter te hebben.
Waarom zoek je sprekers? Passen ze bij de doelgroep? Heb je ze ‘live’ gezien? De antwoorden op deze vragen helpen je een heel eind in het vinden van de juiste spreker. De spreker is ook degene die je bezoekers in beweging kan zetten en daarmee dus interactie kan bevorderen. Dat hoeft echter niet alleen vanuit de spreker te komen.
Ga voor creatieve kennissessies of uitdagende spelvormen - Modulaire stand. Op zowel formele als informele aangelegenheden leidt dit tot succes - comfort beurswand. Tijdens je event staan bezoekers voortdurend met elkaar in contact. Dat geldt vooral ook voor de verschillende interactieve vormen, als je besluit die in te zetten. Het is daarbij handig dat bezoekers elkaar kunnen herkennen
Bedenk goed wat je op deze badges wilt vermelden en hoe. Naam? Functie? Logo? Grootte? Stijl? Lettertype? In de aanloop naar je event heb je vast je socialmediakanalen ingezet. Vergeet ook zeker niet om deze tijdens je event te gebruiken. Geef updates en laat zien wat er gebeurt. Er zijn immers altijd mensen die er niet bij konden zijn en graag je event willen meemaken.
Iedereen kan er dan over posten en dat vergroot je online zichtbaarheid. Welke kleding voor een beurs?. Na afloop zal je event nog vaak ter sprake komen en vaak zullen de reacties positief zijn. De kans is bovendien groot dat je nog een keer een evenement gaat organiseren. Dan is het belangrijk om te weten wat je bezoekers er écht van vonden
Hoe zag het eetmoment eruit? Hoe ging het tijdens de kennissessies? En hoe mooi is de groepsfoto geworden? Het zijn vragen die bezoekers na afloop kunnen hebben. Dan is het natuurlijk geweldig als je die kunt beantwoorden met beeldmateriaal. Hoe je dat doet? Maak foto’s, bundel ze in een online of fysiek fotoalbum en stuur dit album vervolgens naar alle bezoekers.
Over onvergetelijk gesproken… Geef je bezoekers iets extra’s mee naar huis (modulaire standenbouw). Dat hoeft zeker niet groots te zijn, het gaat om het gebaar. Probeer in ieder geval iets te geven wat je bezoekers vaker kunnen gebruiken, zodat ze in hun dagelijks leven nog eens aan je kunnen denken. Jouw zakelijk evenement organiseren bij Oranjerie Hydepark? Ontdek alle mogelijkheden en neem contact op!
Momice is een SaaS-tool die bedrijven helpt bij het organiseren van evenementen. Bremer (foto boven) heeft honderden klanten en ziet dus bijna dagelijks waar het goed en fout gaat. ‘Wij ervaren al tien jaar dat het belang van evenementen wordt onderschat. Een goed evenement organiseren is complex’. Events spelen een steeds belangrijkere rol in de marketingmix van bedrijven.
Zakelijke evenementen zijn vooral geschikt om de relaties met stakeholders en (potentiële) klanten verder te verstevigen - beurswand maken. Volgens Bremer is er een trend zichtbaar dat zakelijke events steeds kleiner en persoonlijker worden, hoewel de neiging naar groot, groter, grootst er nog steeds is, vooral bij IT-giganten als Salesforce, AWS en Microsoft
‘Organiseer het zo dat het succes en de waarde ervan goed te bepalen is. Meestal doen bedrijven maar wat - Modulaire stand. Ze gaan aan de slag met random ideeën zonder eerst goed na te denken wat de doelstelling is en hoe en wanneer die gehaald is. Ook is het inhoudelijk vaak een gemiste kans
Doelstellingen zijn vaag en gedragsverandering vindt niet plaats. Daar wordt zelden op gestuurd (pop-up beurswand).’ Bezoekers zijn verwend en kritisch geworden, creëer unieke en gedenkwaardige ervaringen die aansluit op hun behoeftes. Genodigden verdienen persoonlijke aandacht; in de uitnodiging, op en na het event. Het is het meest waardevolle wat je jouw belangrijkste relaties kunt bieden
Deelnemers willen een rijkere event ervaring en geen ‘online meeting’ gevoel. Internationaal zijn na Covid19 hybride evenementen steeds populairder geworden. In Nederland merk je juist dat nog geen 1 procent van de events hybride is. Meeste events zijn weer live. Gasten willen interactieve ervaringen. Experimenteer met gamification, live polling, virtuele realiteit (VR) en augmented reality (AR) om de betrokkenheid van deelnemers te vergroten Maak gebruik van eventsoftware en gebruik data en analytische tools om zoveel mogelijk gepersonaliseerde inhoud te bieden Bij de organisatie staan duurzaamheid en milieubewustzijn voorop Investeer in de marketing van je events: werk met mediapartijen en/of influencers samen voor de promotie.
Bremer beseft dat hij zijn kritiek wat stevig aanzet, maar vindt het heel jammer dat bedrijven niet beter nadenken over een strategie en sturen op meetbare doelstellingen. ‘Ik zie helaas nog teveel bedrijven onnodig veel geld uitgeven aan ondoordachte bijeenkomsten. Wat mag een curator niet doen?. Sales, marketing en communicatie hebben de neiging hun eigen feestje te bouwen
Wie in deze tijden structureel wil groeien, moet persoonlijke aandacht besteden aan relaties. Daar is een event een uitstekend middel voor. ‘ Bremer adviseert organisaties daarom altijd met een relatiemanagementstrategie te beginnen. In die strategie formuleer je wie je belangrijkste relaties zijn (klanten, partners, medewerkers) om je groeidoelstellingen te realiseren.
Een evenement of event kan een mooi middel zijn in je relatiemanagement, maar ook daarvoor moet je een strategie ontwikkelen, vindt Bremer. ‘Een eventstrategie vertaalt zich naar een kalender over één of meerdere jaren waarin je de momenten bepaalt wanneer je die belangrijke relaties gaat zien. Wat verdient een standbouwer?. Live of online’. De volgende stap is formuleren van een doelstelling per event
‘Leuk, maar je hebt er niet veel aan. Omdat het niet meetbaar is. Beter is te sturen op gedragsverandering en daar een doelstelling aan koppelen die SMART is. Bijvoorbeeld: 70 procent van de deelnemers moet binnen twee weken na het event X, Y, Z doen. Je bepaalt van tevoren welk gedrag je wilt zien en daar stuur je op.’ Analyseer de doelgroep: Wie is mijn doelgroep? Wat zijn hun uitdagingen en ambities? Hoe gaat dit evenement bijdragen aan wat zij willen bereiken? Denk service minded: wat hebben zij nodig? Formuleer een doelstelling: Wat wil ik bereiken? Wat is mijn doelstelling? Wees specifiek, meetbaar, acceptabel en realistisch (SMART) in die formulering en stuur op gedrag tijdens of kort na het event.
Eén zin die blijft hangen na het evenement. Wat zegt de bezoeker thuis als hem/haar wordt gevraagd hoe het was. Stuur daar op in je programma en met sprekers. Formuleer subdoelen, liefst vooraf, tijdens en na. Vooraf: hoeveel mensen wil ik hebben? Tijdens: hoe valideer ik dat de kernboodschap gaat landen.
Evenemententechnologie is elke fysieke/digitale tool of software die de processen vereenvoudigt en het gemakkelijker maakt om een succesvol evenement te plannen, uit te voeren en af te leveren - opvouwbare beurswand. Dit kan voor elk evenementformaat zijn: fysiek, virtueel of hybride. Bij evenementtechniek kan je denken aan alle hulpmiddelen die ondersteunen bij het organiseren van festivals, sportevenementen, live optredens of andere publieksevenementen
Speakers, DJ sets, microfoons, beursverlichting, lichteffecten, beamers, LED schermen en ga zo maar door! Ben je van plan om apparatuur te huren? Bij Noovids huur je voor scherpe tarieven, eenvoudig en snel apparatuur naar keuze! Het plannen van evenementen kost veel werk, tijd en toewijding - Rollup banner. Met gastenlijsten, huren van de techniek, installeren van de techniek, of het plannen van de inrichting van de locatie
Navigation
Latest Posts
Wat Is Standenbouw?
Beurswand Pop Up Magnetic
Lightbox Beurswand